Jump to content

How to: SL in VR, step by step tutorial


Recommended Posts

On 4/24/2020 at 2:14 PM, Sanmunew said:

Thanks for the guide but can someone help please? I tried the exact steps but in the MCM menu, there is no prerequisition checks, and when I click install, some messages shows up saying sexlab is ready, which is not, because the MCM menu remains like this, and the spells don't trigger animations. FNIS has been run. I am using minimum mod list for testing, just the above mods. If someone know how to solve this will greatly appreciate it~?

screenshot.PNG.670e1974ff53b89caeb3f52de6231f6e.PNG

Hey, I have this exact same problem, did you find a solution?
Can someone help me find the problem?

Load order: 
  0  0     Skyrim.esm
  1  1     Update.esm
  2  2     Dawnguard.esm
  3  3     HearthFires.esm
  4  4     Dragonborn.esm
  5  5     SkyrimVR.esm
  6  6     Unofficial Skyrim Special Edition Patch.esp
  7  7     Schlongs of Skyrim - Core.esm
  8  8     BadDogSchlongCore.esm
  9  9     SexLab.esm
 10  a     SkyUI_SE.esp
 11  b     Schlongs of Skyrim.esp
 12  c     SOS - Smurf Average Addon.esp
 13  d     SOS - VectorPlexus Muscular Addon.esp
 14  e     SOS - VectorPlexus Regular Addon.esp
 15  f     FullyNudeWorldOrder.esp
 16 10     MMGSchlong.esp
 17 11     BDLoincloth.esp
 18 12     BDHoodieSchlong.esp
 19 13     CBBE.esp
 20 14     MoreBanditCamps.esp
 21 15     Realm of Lorkhan - Custom Alternate Start - Choose your own adventure.esp
 22 16     Populated Lands Roads Paths Legendary.esp
 23 17     SOS - Shop.esp
 24 18     SkyrimVR - USSEP Patch.esp
 25 19     RaceMenuMorphsSMMB.esp
254 FE   0 3BBB.esp
 26 1a     vrik.esp
 27 1b     FNIS.esp
 28 1c     FNISspells.esp
 29 1d     RaceMenu.esp
 30 1e     RaceMenuPlugin.esp
 31 1f     RaceMenuMorphsCBBE.esp
 32 20     XPMSE.esp
 33 21     SOSRaceMenu.esp
 

Link to comment

Hello, 

 

actually i could bring everything to work fine, the only problem is that, as soon as the animation starts  the whole world spins around and the animation is off. as soon as i turn my head to one side it accelerates. 

I start the animations with the mod Radiant Prostitution. 

 

 

Link to comment
On 1/23/2021 at 4:39 PM, AdamSider said:

Hello, 

 

actually i could bring everything to work fine, the only problem is that, as soon as the animation starts  the whole world spins around and the animation is off. as soon as i turn my head to one side it accelerates. 

I start the animations with the mod Radiant Prostitution. 

 

 

That sounds like you don't have the SexLab VR patch installed.

Item #7 on the main post instructions.

Link to comment
  • 3 weeks later...
On 8/23/2020 at 1:04 AM, prinyo said:

Looks like you are using the Oldrim version of SexLab. You need to use the SSE one - here.

Hey you fabulous individual and all the good peoples of the Internets. 

I have a fresh copy of Skyrim VR and have been attempting to follow this guide and

But I get the same error message that this poor fellow has once loaded in game. (Update to 1.9) If I am using the wrong version as well where is the right one? Also What is the proper approach to applying the VR patch? perhaps that's where I fell off?

 

Attached is a vortex view of the installed mods.

Cheers to you and all the others know-how!

 

modlist.png

 

 

{EDIT}

I added SL VR Patch Beta8.

 

fail.png

Link to comment
On 12/3/2019 at 2:20 PM, prinyo said:

1. Install SKSEVR (download the VR version). Installing and using it is the same as the SKSE for Oldrim and SSE.

2. Inslall SkyUI VR.

3. Install FNIS Behavior VR 7_5_1 XXL (it is in the Optional files).

4. Install Sex Lab SSE.

5. Install XPMSSE

6. Install PapyrusUtil VR (it is in miscellaneous files) It will overwrite one file from SL.

7. Install the VR patch for SL, choose one of those:

    - Version with VRIK integration for improved experience

    or

   - Version that doesn't require VRIK

8. Run FNIS for users.

9. In game open the MCM of SL and install it.

 

 

 

 

Do I have to install Race Menu before XPMSSE?

Link to comment
  • 2 weeks later...

Got everything to run perfectly, just one issue: I calibrated my height and worldspace in VRIK, and as a result, my face is right at boob level with every NPC, even during foreplay animations. This wouldn't be a big deal, since being at boob level most would consider a feature and not a bug, except my face clips through the other NPC's body, rendering most of the torso invisible. Any way to change my player height/world scale to match my VRIK settings? I noticed there's a VRIK option in the SexLab MCM menu, but ticking or unticking it doesn't seem to do anything.

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Hello I have Skyrim VR and I have followed the step by step guide installing all the components but I have a problem with Sexlab and the Skyrim version telling:

"Outdated or Skyrim Install detected. Sexlab Currently requires Skyrim v1.9.32 or newer in order to function. To continue using this mod you must update your install and reload your game"

I have installed the SexLabFrameworkSE_v163_BETA8.7z version from the tutorial in the order that you said.

I was looking for internet to solve the issue but the people say that the version of Sexlab is not correct for this game but I don't know If this is correct becuase I downloaded the version of SE that you put in this post.

Can someone tell me how to solve this problem?

Thank you so much.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Hallo an Alle Skyrim VR Fachleute. Ich habe Skyrim VR über Steam heruntergeladen und installiert, benutze Oculus Quest 2 über Oculus Link und das Spiel funktioniert soweit. Nun versuche ich Mods hinzuzufügen um Inhalte wie zum Beispiel Sexlab, oder Galgen zum Spiel hinzuzufügen und in VR zu spielen. Habe Vortex Mod Manager installiert, Skyrim VR aktiviert und dann nach den Anleitungen hier im Forum die benötigten Mods und Plugins in der vorgeschriebenen Reihenfolge zu installieren. Ab Installation von Papyrus kommt es zu Dateikonflikten. Das Problem ist und meine Frage: Ich starte das Spiel, aber ich finde kein Menü was mir Zugriff auf installierte Mods gewährt, das Spiel startet immer wie im Original, kein Hinweis auf auf installierte Mods, oder Plugins. Habe auch Sex Lab Light ausprobiert, da werden Animationen geladen wenn ich das Spiel starte, aber kein Menüeintrag vorhanden um darauf zuzugreifen. das Spiel startet immer im Originalmodus. ich habe verschiedene Patches und Upgrades installiert, Mods und Plugins aktiviert und wieder deaktiviert, seitenweise das Forum durchgelesen, Alles ohne Erfolg. was mache ich falsch, wo liegt mein Fehler. Ich bitte die Fachleute um Hilfe. Viele Grüße und in der Hoffnung auf Antworten.

Link to comment
On 7/30/2021 at 9:32 AM, micel43 said:

Hallo an Alle Skyrim VR Fachleute. Ich habe Skyrim VR über Steam heruntergeladen und installiert, benutze Oculus Quest 2 über Oculus Link und das Spiel funktioniert soweit. Nun versuche ich Mods hinzuzufügen um Inhalte wie zum Beispiel Sexlab, oder Galgen zum Spiel hinzuzufügen und in VR zu spielen. Habe Vortex Mod Manager installiert, Skyrim VR aktiviert und dann nach den Anleitungen hier im Forum die benötigten Mods und Plugins in der vorgeschriebenen Reihenfolge zu installieren. Ab Installation von Papyrus kommt es zu Dateikonflikten. Das Problem ist und meine Frage: Ich starte das Spiel, aber ich finde kein Menü was mir Zugriff auf installierte Mods gewährt, das Spiel startet immer wie im Original, kein Hinweis auf auf installierte Mods, oder Plugins. Habe auch Sex Lab Light ausprobiert, da werden Animationen geladen wenn ich das Spiel starte, aber kein Menüeintrag vorhanden um darauf zuzugreifen. das Spiel startet immer im Originalmodus. ich habe verschiedene Patches und Upgrades installiert, Mods und Plugins aktiviert und wieder deaktiviert, seitenweise das Forum durchgelesen, Alles ohne Erfolg. was mache ich falsch, wo liegt mein Fehler. Ich bitte die Fachleute um Hilfe. Viele Grüße und in der Hoffnung auf Antworten.

 

(I am basicly offering help and explaining why he should use MO2 for the VR Version if he uses LL Mods. And his game starts with no plugins from Vortex so he missed to make a shortcut for the skse-vr in Vortex)

 

Das man Leute wie dich noch findet die Vortex für VR nutzen ist krass. Eigentlich benutzt jeder für Loverslab Mods ModOrgenizer2 weil es transperenter stabieler und besser mit Mods funktioniert die nicht von Nexus kommen als NexusModManager und Vortex. 

 

Du scheinst ganz klar das Spiel einfach regulär zu starten du musst es über den Scriptextender machen sonst laden die ganzen Plugins nicht ins spiel auch wenn du es über Vortex machst. (

  benutze den Timestemp und mache dir einen Shortcut für den ScriptExtenderSkyrimSpezialedition VR oder kurz SKSE-VR )

 

Wenn du eine funktionierende Modliste für VR willst mit Nexus IDs damit du sie schnell findest sag bescheid ich mod mir gerade auch VR und habe davor bereits über 2-3 Jahre Skyrim LE und Skyrim Spezial Edition gemodded und dabei quasi jeden mod und jeden bug bereits gesehen und lösen müssen. Wenn du meine Discord ID willst damit ich dir schnell mit screenshots helfen kann sag bescheid in der Regel endet es sonst  damit das dieses Forumzu eine Privaten Debug Sitzung wird und keiner mehr relevantes Zeug findet. Ich Spreche auch fließend English auf C2 und kann dir Zeug übersetzen. 

Einige Tips noch für weiteres modden in VR das wird dir viel Zeit sparen:

 

- Jetzt ist die beste zeit VR zu modden seid 2 Jahren! Jeder bedeutende Framework den es gibt ist jetzt in VR und der gesamte SE Kontent zieht jetzt langsam nach VR rüber. (PapyrusUtilitys, FNIS, SKSE-VR, Skyrim VR Tools, Increased Actor limit VR, ussep vr PATCH, FISSES, Racemenu VR, SkyUI VR,) All diese Frameworks wurden geupdated oder erst kürzlich für VR zur verfügung gestellt. Jetzt können Modder die gesamten Mods die wegen der custome SKSE .dll Files nicht klappen endlich bearbeiten und in Skyrim VR porten !!!

 

_ Skyrim VR benutzt eine ältere Version von der Spezial Edition darum klappen mods die den originalen Script Extender (SKSE) benutzen oft nicht wenn sie in den Requirements SKSE angeben und im mod custome .dll files sind das ist ne rote flagge und du siehst bei filepreview auf nexus sofort ob was potenziel in VR Probleme macht

 

- Mach dir einen sauberen backup deiner Vanilla Skyrim VR Datei falls du was falsch machst hast du ein backup und benutze backups für die Pluginliste und Modliste in MO2

 

- ALLES was mit dem Spieler Skelet interagert ist gefährlich! Du hast nicht den selben Körper und Animationsframework wie in der Spezial Edition darum wird dein Spiel crashen wenn du eine LL Szene oder Animation startet die ein normales Spieler Skelet benötigt!!! Es gibt patches und viele mods klappen aber halt nicht für den spieler (überwiegend) und auch viele Tastertur Features klappen nicht wie die strugglebar von defeat weil du halt keine links und rechts tasten hast wie auf dem Keyboard sondern nur VR Controller Inputs

 

- Benutze MO2 und lass dich von mir schnell 2 min einweisen dann hast du eine extrem übersichtliche und einfach bearbeitbare Modliste mit Seperatoren und Farben und verestehst MO2 denn auch wenn der kurz groß und grusellig wirkt er ist immernoch der könig unter den Modorgenizern.

 

Und als letztes: Es gibt eine Liste von LoversLab Mods die für VR funktionieren oder wenigstens die meisten Features. Ich gebe dir mal den Link: Hier findest du eigentlich jeden großen und relevanten mod und ob er in VR klapt.

Wenn du noch hilfe brauchst sag bescheid es ist schwer ohne Veteran oder einen Freund schnell in Modding rein zu finden und Zeug zu debuggen aber ich hab wie gesagt alles schon durch und 2 Freunde die mir helfen falls ich fest stecke. Hoffe das war hilfreich und ich benutze den selben Post für andere Deutsch die Hilfe mit VR brauchen darum wurde der etwas länger.

 




 

Link to comment
    •  
1 hour ago, NiceJob said:

 

(Ich biete grundsätzlich Hilfe an und erkläre, warum er MO2 für die VR-Version verwenden sollte, wenn er LL-Mods verwendet. Und sein Spiel startet ohne Plugins von Vortex, also hat er es verpasst, eine Verknüpfung für den skse-vr in Vortex zu erstellen)

 

Das man Leute wie dich noch findet die Vortex für VR nutzen ist krass. Eigentlich benutzt jeder für Loverslab Mods ModOrgenizer2 weil es transperenter stabieler und besser mit Mods funktioniert die nicht von Nexus kommen als NexusModManager und Vortex. 

 

Du scheinst ganz klar das Spiel einfach regulär zu starten du musst es über den Scriptextender machen sonst laden die ganzen Plugins nicht ins spiel auch wenn du es über Vortex machst. (

  benutze den Timestemp und mache dir einen Shortcut für den ScriptExtenderSkyrimSpezialedition VR oder kurz SKSE-VR )

 

Wenn du eine funktionierende Modliste für VR willst mit Nexus IDs damit du sie schnell findest sag bescheid ich mod mir gerade auch VR und habe davor bereits über 2-3 Jahre Skyrim LE und Skyrim Spezial Edition gemodded und dabei quasi jeden mod und jeden bug bereits gesehen und lösen müssen. Wenn du meine Discord ID willst damit ich dir schnell mit screenshots helfen kann sag bescheid in der Regel endet es sonst  damit das dieses Forumzu eine Privaten Debug Sitzung wird und keiner mehr relevantes Zeug findet. Ich Spreche auch fließend English auf C2 und kann dir Zeug übersetzen. 

Einige Tips noch für weiteres modden in VR das wird dir viel Zeit sparen:

 

- Jetzt ist die beste zeit VR zu modden seid 2 Jahren! Jeder bedeutende Framework den es gibt ist jetzt in VR und der gesamte SE Kontent zieht jetzt langsam nach VR rüber. (PapyrusUtilitys, FNIS, SKSE-VR, Skyrim VR Tools, Increased Actor limit VR, ussep vr PATCH, FISSES, Racemenu VR, SkyUI VR,) All diese Frameworks wurden geupdated oder erst kürzlich für VR zur verfügung gestellt. Jetzt können Modder die gesamten Mods die wegen der custome SKSE .dll Files nicht klappen endlich bearbeiten und in Skyrim VR porten !!!

 

_ Skyrim VR benutzt eine ältere Version von der Spezial Edition darum klappen mods die den originalen Script Extender (SKSE) benutzen oft nicht wenn sie in den Requirements SKSE angeben und im mod custome .dll files sind das ist ne rote flagge und du siehst bei filepreview auf nexus sofort ob was potenziel in VR Probleme macht

 

- Mach dir einen sauberen backup deiner Vanilla Skyrim VR Datei falls du was falsch machst hast du ein backup und benutze backups für die Pluginliste und Modliste in MO2

 

- ALLES was mit dem Spieler Skelet interagert ist gefährlich! Du hast nicht den selben Körper und Animationsframework wie in der Spezial Edition darum wird dein Spiel crashen wenn du eine LL Szene oder Animation startet die ein normales Spieler Skelet benötigt!!! Es gibt patches und viele mods klappen aber halt nicht für den spieler (überwiegend) und auch viele Tastertur Features klappen nicht wie die strugglebar von defeat weil du halt keine links und rechts tasten hast wie auf dem Keyboard sondern nur VR Controller Inputs

 

- Benutze MO2 und lass dich von mir schnell 2 min einweisen dann hast du eine extrem übersichtliche und einfach bearbeitbare Modliste mit Seperatoren und Farben und verestehst MO2 denn auch wenn der kurz groß und grusellig wirkt er ist immernoch der könig unter den Modorgenizern.

 

Und als letztes: Es gibt eine Liste von LoversLab Mods die für VR funktionieren oder wenigstens die meisten Features. Ich gebe dir mal den Link: Hier findest du eigentlich jeden großen und relevanten mod und ob er in VR klapt.

Wenn du noch hilfe brauchst sag bescheid es ist schwer ohne Veteran oder einen Freund schnell in Modding rein zu finden und Zeug zu debuggen aber ich hab wie gesagt alles schon durch und 2 Freunde die mir helfen falls ich fest stecke. Hoffe das war hilfreich und ich benutze den selben Post für andere Deutsch die Hilfe mit VR brauchen darum wurde der etwas länger.

Als Erstes erst mal vielen vielen Dank für die wirklich ausführliche Antwort auf meine Frage. Ist sehr interresant was ich als Anfänger alles alsch mache, aber das war ja auch der Grund warum ich mich an die Fachleute mit der Bitte um Hilfe gewndet habe. Für Fachleute klingt es oft leicht, für Anfänger ist es oft sehr schwer, da so viele verschiedene Themen unterschiedlich gehandhabt werden. Werde sobald ich in den nächsten Tagen zeit habe, ausführlich mit Deinen Anleitungen beschäftigen und danach gern auf Dein Angebot zur Hilfe zurückkommen. natürlich berichte ich Dir auch über einen Fortschritt, wenn er eintritt. Erst einmal nochmals vielen Dank und bis bald. Michael

Link to comment
  • 5 weeks later...

Hello everyone

Got my HMD last week, a Pimax Artisan. So for now I still do not have motion controllers or roomscale, been playng on a Xbox controller. Got everything working, followed this guide and got to say Thank you, this guide here is clean and precise, really helped. Only issue I got was on load order, moding on SSE it didn't matter wich loaded first, papyrus or sexlab framework but on VR papyrus has to load AFTER SL.
Well, everything is working but not quite there yet, animations in 1st person are completely unaligned, turning my head or turning the camera via xobx controller moves VRIK body around, and I never get a position that made sense, often clips though the body or cant see the action. Third person is even worse, camera in one place, VRIK body in another and the other actor in the scene sometimes follow the animation correctly but sometimes simply disappear. I thought that it was a VRIK issue but after many tweaks I am thinking this is a controller issue. As I'm playing sitting VRIK may lack enough input to correctly emulate the body. Google didn't helped me here, so I'm asking you guys, has anyone managed to get the animations to work correctly without roomscale? Or on the other side, at some time I will get motion controllers and the lighthouse tracking system, can anyone with roomscale equipment share your experience? It works nicely, or the animations still needs tweaking for to work good on vr? Thanks.

Link to comment
17 hours ago, LePeroba said:

So for now I still do not have motion controllers or roomscale, been playng on a Xbox controller.

I would strongly advice if no room-scale to play Oldrim + VorpX.

You can also try to use the other SL VR patch - the one that doesn't require VRIK and to set it to use a clone for the scenes that include the PC.

Hopefully you get the controllers and lighthouses soon.

Link to comment
13 hours ago, esclct13 said:

Hey, so I'm getting the following error when trying to load the game, I'm not sure what to do as I have followed the steps listed, have the mods listed, and my game is the latest version.

 Try with the Beta 8 of Sex Lab - it is under "Old version:" here.

Link to comment
14 hours ago, esclct13 said:

Ok, did that, now i get this error instead

This is SexLab for Oldrim.

Make sure you use SexLab SSE with the PapyrusUtil VR and the VR patch installed after it (so they overwrite the files they need to).

 

I think I was wrong before, you should be able to use the latest SL for SSE as log as the the VR patch is installed after it.

If you use MO2 this means that the VR patch and PapyrusUtilVR are after SL in the left side list.

 

Edited by prinyo
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. For more information, see our Privacy Policy & Terms of Use