Jump to content

[WIP] Sexout Slavers 3 TECHNICAL ALPHA


Recommended Posts

Hello

 

Refrain your joy :P , the first version of Sexout Slavers 3 is far from being delivered, this version ALPHA is just here to validate the technical basis of the mod and is intended only for players who want to help in development, as testers and debuggers.

 

That said, this version contains in my opinion the majority of bricks needed, the rest is setting and use of these bricks and gameplay choices and that is why I deliver it publicly because the more it will be tested and debugged and the more the final mod will be stable.

 

An important thing : for all my mods from now, I'll filter NPCs to avoid most of the problems present in the management of the characters. For the moment I only removes characters with the flag 'respawn', because I do not know how to filter the others, but I STRONGLY advise you to enslave only unique characters in the game (eg they have a name).

Another important thing: do never made quick saves or automatic saves, otherwise you will have problems. This is not a prediction, it's a statement. There are many mods that allow for reliable backups, use them.

You can pretty much ignore these 2 warnings at your own risk, but do not be surprised if you get 'throw' when you ask for the support. 

Also, remember to put systematically your 'load order' in spoiler when you expose a problem, this is the minimum to be dealt with, my divination skills are not exceptional.

 

Main features to test are:

  • The enslavement
  • The basic commands given to slaves (follow, wait, rest ...)
  • The training process
  • The dialogues
 

A slave must never leave the position which has been assigned and resume operations, else it is a bug.

 

There are two features to understand (and use):

  • All important orders can be given to slaves through dialogue or by activating it while pressing the left 'Shift' key. This allows you to be active even while crouching and also to force a dialogue with NPCs refusing to talk normally (it also works to force the dialogue with non-slaves NPCs)
  • Some dialogue options require a slave to be pointed to perform an action. You must designate the 'active' slave among those who follow before you engage with a 'trainer' for example. If no 'active' slave is set, the NPCs will tell you or expected dialogue option will not be present.
 

This version contains no gameplay element (factions, quests, ...) and start you directly as a slaver of the highest level and you can do everything (from what is currently available :) ). Go to Goodsprings, a door appeared in the middle of the street outside the Chet's store.

 

NB: 'Sexout Slavers 3' will not manage the preparation of a NPC to enslave. There are many mods which make NPC unconscious and among other things I suggest you Sexout Drugging, it is the best I've found for now concerning the realism.

 

Well, good discovery and good tests.

 

Sorry for my poor English. Any comments about spelling or grammar in this text is to go directly to Google, inc.

 

 



Bonjour

 

Réfrénez votre joie :P  , la première version de Sexout Slavers 3 est loin d'être livrée, cette version ALPHA est juste destinée à valider les bases techniques du mod et est donc destinée uniquement aux joueurs qui voudront aider au développement, ne serait que comme testeurs et débogueurs.

 

Ceci étant dit, cette version contient à mon avis la majorité des briques nécessaires, le reste n'étant que paramétrage et utilisation de ces briques et choix de gameplay et c'est pourquoi je la livre publiquement car plus elle sera testée et déboggée et plus le mod final sera stable.

 

Une chose importante : pour tous mes mods à partir de maintenant, je filtrerai les NPCs afin d'éviter la majorité des problèmes présents dans le management des personnages. Pour le moment j'élimine uniquement les personnages ayant le flag 'respawn', parce que je ne sais pas filtrer les autres, mais je vous conseille VIVEMENT de ne réduire à l'esclavage que des personnages uniques dans le jeu (e.g. ils ont un nom).

Une autre chose importante : ne faite jamais de sauvegardes rapides ou de sauvegardes automatiques, sinon vous aurez des problèmes. Ce n'est pas une prédiction, c'est une affirmation. Il existe de nombreux mods qui permettent d'avoir des sauvegardes fiables, utilisez les.

 

Vous pouvez très bien ne pas tenir compte de ces 2 avertissements, à vos risques et périls, mais ne vous étonnez pas si vous vous faites 'jeter' quand vous demanderez du support. 

De même, pensez à mettre systématiquement votre 'load order' en spoiler quand vous exposez un problème, c'est le minimum pour qu'il soit traité, mes capacités de divination ne sont pas exceptionnelles.

 

Les principales fontionalités à tester sont :

  • La réduction à l'esclavage 
  • Les ordres de base donnés aux esclaves (suivre, attendre, se reposer, ...)
  • Les processus d'entrainement
  • Les dialogues
 

Un esclave ne doit jamais quitter la position qui lui a été affectée et reprendre ses activités sinon c'est un bug.

 

Il y a deux fonctionalités à bien comprendre (et utiliser) :

  • Tous les ordres importants peuvent être donnés aux esclaves par l'intermédiaire de dialogues ou en l'activant tout en appuyant sur la touche 'Shift' de gauche. Celà permet d'être actif même en étant accroupi et aussi de forcer un dialogue avec un NPCs refusant normalement de dialoguer (celà fonctionne aussi pour forcer le dialogue sur les NPCs non esclaves)
  • Certaines options de dialogue demandent qu'un des esclaves soit désigné pour appliquer une action. Vous devez désigner l'esclave 'actif' parmi ceux qui vous suivent avant d'engager la conversation avec un 'trainer' par exemple. Si aucun esclave 'actif' n'est désigné, soit le NPCs vous le dira, soit l'option de dialogue attendue ne sera pas présente.
 

Cette version ne comporte aucun élément de gameplay (factions, quêtes, ...) et au démarrage vous êtes directement un esclavagiste du plus haut niveau et pouvez tout faire (parmi ce qui est actuellement disponible :) ). Allez à Goodsprings, une porte est apparue au milieu de la rue devant le magasin de Chet.

 

N.B.: 'Sexout Slavers 3' ne gérera pas la préparation à l'esclavagisme d'un NPC. Il existe de nombreux mods qui permettent de rendre inconscient un NPC et entre autre je vous conseille Sexout Drugging qui est le meilleur que j'ai trouvé actuellement au niveau du réalisme.

 

Voilà, bonne découverte et bons tests.


 


 

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. For more information, see our Privacy Policy & Terms of Use