Jump to content

Recommended Posts

LS_FemmeBot EDI V1

The "Enhanced Defence Intelligence" unit from Mass Effect, better known as EDI, comes to Sims 3!

Somehow, those the loons over at "The Mad Science Division" of Landgraab Industries apparently got their hands on the wiring schematics for the EDI unit. I think it was this guy.........

brent-spiner.png.127e330c734babad9202e82c8646a9ed.png

Anyway, I originally tried to make an EDI FemmeBot a year, or so, ago using a Sim 3 skin texture and a few other mesh rip pieces from others, but I was never very happy with the results. You will NEVER see that version! 

As I have been working more and more with straight game rip meshes (not already altered by another modder) from a few websites, I found this one, which I was able to work with. 

My TS3 version is a stand alone kit, and not intended for the parts to be interchangeable with other FemmeBots or EA Plumbots. Some things may kind of work, but it is purely an accident if they do.

EDI comes as my basic one piece body found in Plumbot CAS "Body/ Top", so the no bottom is required. Her other parts are my standard of head in the "Head" section, hair in the "Arms" section, and of course, the No Bottom in the "Legs" section, all Plumbot CAS. As with any accessories, her visor is found in Sim CAS, Accessories in the eyeglasses section. 

Note: I set the visor fairly well zeroed to the head/ hair, but include a link below to eyeglass sliders that allow fine tuning.

The nature of the body texture image made it next to impossible for me to separate color sets to mask, so EDI comes in only the 2 presets and her body is not recolorable... So, the basic pale bluish tint from the mesh set and metallic gray. The head and hair can be recolored, but... The visor has one preset and one color channel, but IS recolorable.

As always, FemmeBot testing continues, and I have found that S-Club 3d eyelashes (link below), both the ones found in make up and as accessories, will work on FemmeBots and look better than the paint job I did with make up. I continue to work on improving my bots for you to enjoy.

I hope you like her!!!

Credits: EDI mesh by BioWare @ Pack 3d Models: here
             Ripped by Predator72.92

S-Club Eyelashes @ TSR: here

OneEuroMutt Sliders: here

• Submitter
  • Submitted
    08/14/2021
  • Category
  • Requires
    Into The Future for Plumbots and University for Kinky World penis

I have never seen Plumbot's this great for Sims 3 before I came to this website! You really revolutionized it and made them so 'human'! I have so much respect for your work. Thanks for sharing!❤️?

44 minutes ago, TakumiiSakura said:

I have never seen Plumbot's this great for Sims 3 before I came to this website! You really revolutionized it and made them so 'human'! I have so much respect for your work. Thanks for sharing!❤️?

Thank you! 

It's funny that yesterday I managed to create a plumbot without using KW or NRaas... then I go to the site today and I see that you created a similar plumbot

TS3W 2021-08-15 04-53-37-55.jpg

Edited by BOT97
On 14/08/2021 at 15:52, LadySmoks said:

LS_FemmeBot EDI V1

A unidade "Enhanced Defense Intelligence" da Mass Effect, mais conhecida como EDI, chega ao Sims 3!

De alguma forma, aqueles idiotas da "Divisão de Ciência Louca" das Indústrias Landgraab aparentemente colocaram as mãos nos esquemas de fiação para a unidade de EDI. Eu acho que foi esse cara .........

brent-spiner.png.127e330c734babad9202e82c8646a9ed.png

De qualquer forma, originalmente tentei fazer um EDI FemmeBot há um ano, mais ou menos, usando uma textura de pele Sim 3 e alguns outros pedaços de malha de outros, mas nunca fiquei muito feliz com os resultados. Você NUNCA verá essa versão! 

Como tenho trabalhado cada vez mais com rip meshes de jogos diretos (já não alterados por outro modder) de alguns sites, encontrei este, com o qual consegui trabalhar. 

Minha versão TS3 é um kit autônomo e não se destina a que as peças sejam intercambiáveis com outros FemmeBots ou Plumbots EA. Algumas coisas podem funcionar, mas é puramente um acidente se funcionarem.

EDI vem como meu corpo básico de uma peça encontrado no Plumbot CAS "Corpo / Parte superior", portanto, nenhum fundo é necessário. As outras partes dela são meu padrão de cabeça na seção "Cabeça", cabelo na seção "Braços" e, claro, o Sem Fundo na seção "Pernas", tudo Plumbot CAS. Como acontece com qualquer acessório, seu visor é encontrado em Sim CAS, Acessórios na seção de óculos. 

Nota: Eu ajustei o visor muito bem zerado para a cabeça / cabelo, mas incluo um link abaixo para os controles deslizantes de óculos que permitem o ajuste fino.

A natureza da imagem da textura do corpo tornou quase impossível para mim separar conjuntos de cores para mascarar, então EDI vem em apenas 2 predefinições e seu corpo não pode ser recolorido ... Então, a tonalidade azulada pálida básica do conjunto de malha e cinza metálico. A cabeça e o cabelo podem ser recoloridos, mas ... A viseira tem uma predefinição e um canal de cor, mas É recolorível.

Como sempre, os testes do FemmeBot continuam, e descobri que os cílios S-Club 3d (link abaixo), tanto os encontrados na maquiagem quanto nos acessórios, funcionam no FemmeBots e ficam mais bonitos do que a pintura que fiz com a maquiagem. Eu continuo trabalhando para melhorar meus bots para você aproveitar.

Eu espero que você goste dela!!!

Créditos: EDI mesh por BioWare @ Pack Modelos 3D:  aqui
             Ripped by Predator72.92

S-Club Eyelashes @ TSR:  aqui

Sliders OneEuroMutt:  aqui

• Submissor
  • Submetido
    14/08/2021
  • Categoria
  • Requer
    Into The Future for Plumbots e University for Kinky World penis

there's a question... how do I put the accessory on Plumbot?

2 hours ago, Just a Brazilian said:

It's funny that yesterday I managed to create a plumbot without using KW or NRaas... then I go to the site today and I see that you created a similar plumbot

And that is basically what I did a year ago and scrapped it, using the skin from MTS... without the bra and panties, and I made a body mesh with boot feet, but... probably the same basic stuff I used.

FemmeBots don't need KW or Nraas. They are Plumbots (EP11 Into The Future is required), assembled in the bot station. KW adds an option for a "sexbot" trait chip. Nraas Master Controller adds optional access to CAS. 

Once the bot is built, exit the bot station as normal. If you wish, you can pause before she walks out. Zoom inside and shift click on her to access testing cheats CAS. That takes you into regular Sim CAS. There, you can adjust sliders and add accessories. Presently, only accessories which have a separate mesh will work. I am working on making some future bots able to wear stockings and panties.

The other CAS option with Nraas is to simply left click, Nraas in the pie menu, Master Controller> Advanced> Edit in CAS... will take a bot into the bot station CAS.

Click my signature. It will take you to the pages with all of my CC. The first FemmeBot is there, and on her page is a long list of things found during months of testing before I ever uploaded her.

1 hour ago, LadySmoks said:

E isso é basicamente o que eu fiz há um ano e retirei, usando a pele da MTS ... sem sutiã e calcinha, e fiz uma malha corporal com pés de bota, mas ... provavelmente o mesmo material básico que usei.

Os FemmeBots não precisam de KW ou Nraas. Eles são Plumbots (é necessário EP11 Into The Future), montados na estação bot. KW adiciona uma opção para um chip de característica "sexbot". Nraas Master Controller adiciona acesso opcional ao CAS. 

Assim que o bot estiver criado, saia da estação de bot normalmente. Se desejar, você pode fazer uma pausa antes que ela saia. Aproxime o zoom e clique com a tecla shift nela para acessar os cheats de teste CAS. Isso leva você para o Sim CAS normal. Lá, você pode ajustar os controles deslizantes e adicionar acessórios. Atualmente, apenas acessórios que têm uma malha separada funcionam. Estou trabalhando para tornar alguns bots do futuro capazes de usar meias e calcinhas.

A outra opção do CAS com o Nraas é simplesmente clicar com o botão esquerdo, Nraas no menu circular, Controlador Mestre> Avançado> Editar no CAS ... levará um bot para a estação de bots CAS.

Clique na minha assinatura. Isso o levará às páginas com todo o meu CC. O primeiro FemmeBot está lá, e em sua página está uma longa lista de coisas encontradas durante meses de teste antes de eu carregá-la.

I tried to do what you said but it didn't work

8 minutes ago, Just a Brazilian said:

I tried to do what you said but it didn't work

You have Nraas Master Controller? Some things, I have had as part of my game since I began playing, and do not remember, but I believe it is part of testing cheats to hold shift and click the sim to get the pie menu that allows to go to CAS. Master Controller has a setting to enable testing cheats when it loads in the game. Otherwise, you must press Ctrl/ Shift/ C a small bar at top left of your screen, type testingcheatsenabled then push Enter key.

The method for taking the bots into Sim CAS were tested more than a year ago and have had no problems, so I am not sure what you are doing wrong?

2 hours ago, LadySmoks said:

Você tem Nraas Master Controller? Algumas coisas, tenho como parte do meu jogo desde que comecei a jogar, e não me lembro, mas acredito que faz parte do teste de cheats segurar shift e clicar no sim para obter o menu circular que permite ir ao CAS. O Master Controller tem uma configuração para habilitar cheats de teste quando carrega no jogo. Caso contrário, você deve pressionar Ctrl / Shift / C em  uma pequena barra no canto superior esquerdo da tela, digite testingcheatsenabled  e pressione a tecla Enter.

O método para levar os bots para o Sim CAS foi testado há mais de um ano e não teve problemas, então não tenho certeza do que você está fazendo de errado.

Eu fiz tudo, mas ainda vai para o bot CAS

10 hours ago, Just a Brazilian said:

I did everything but it still goes to the CAS bot

I want to help, but I can't do much more than tell you what is documented...

401935266_chainsaid.PNG.6298e610d653dc66f448b7ba24c79454.PNG

So, in this may also be the answer, as he mentions the Integration Mod being installed. As I said before, I have had so many Nraas mods installed for so long that I don't remember all. At this point, I recommend going to Nraas, check a few threads regarding Plumbots, download and install the latest version of Master Controller and Integration, and see how it goes.

8 hours ago, LadySmoks said:

So, in this may also be the answer, as he mentions the Integration Mod being installed. As I said before, I have had so many Nraas mods installed for so long that I don't remember all. At this point, I recommend going to Nraas, check a few threads regarding Plumbots, download and install the latest version of Master Controller and Integration, and see how it goes.

Thank you for your help

Well, looks like I have even more reason to make a Mass Effect household. I have the female Sheppard outfit and the Miranda outfit. The skin, hair ('tentacles'), for the Asari race as well.

Thanks LadySmoks. I'll see what I come up with.

More and more I'd like a 'world' that is just an 'invisible' ground with a single max sized lot which could be surrounded by nothing but stars and a hidden light source like the sun so I could make starship homes for a huge single 'family'.

Edited by landess
11 minutes ago, landess said:

Well, looks like I have even more reason to make a Mass Effect household. I have the female Sheppard outfit and the Miranda outfit. The skin, hair ('tentacles'), for the Asari race as well.

Thanks LadySmoks. I'll see what I come up with.

More and more I'd like a 'world' that is just an 'invisible' ground with a single max sized lot which could be surrounded by nothing but stars and a hidden light source like the sun so I could make starship homes for a huge single 'family'

I hope you have fun! I have 3 more game rip versions of EDI, but am still learning some Blender tools to work the arms to where I can use them. 

I think I saw a premade "house" on MTS that was the Mass Effect ship... not really sure though.

Been juggling time now between a new mini dress for YA/A and teen with boots with real laces (PITA) and playing with bot designs. Made an experimental anime body and head. Really happy about the head, as it deviates from EA, but I got it to work so far. )))

17 hours ago, LadySmoks said:

did it work, only works with accessories or also works with clothes? I didn't test it

TS3W 2021-08-17 02-18-51-94.jpg

4 hours ago, Just a Brazilian said:

clothes

No. You can not change clothes on a bot. You will need to copy the first FemmeBot page to your translator and read it. 

Glad you got the accessories to work! )))

Could you upload a sim preset that is being used in screenshots by any chance? Since as stated in the post of your first FemmeBot that game applies default EA sliders. It just feels like false advertisement (I don't mean it as an insult). Other than that keep up the splending work you've been doing ?.

3 hours ago, whateverman3 said:

Could you upload a sim preset that is being used in screenshots by any chance? Since as stated in the post of your first FemmeBot that game applies default EA sliders. It just feels like false advertisement (I don't mean it as an insult). Other than that keep up the splending work you've been doing ?.

Short answer, sorry no. That would require that I go through every one of the more than 200 sliders I have to put them in some package so they would work in your game and credit to the creators of those sliders for reposting them. I posted instructions on how to do genetics transfer using Nraas Master Controller as well as other slider info on the first FemmeBot page here.

Many sliders I use are from One Euro Mutt here, and he also links to several others, including ones I use from Mod The Sims.

Also note that Master Controller has CAS options which allow changes to slider amount and range. Mine are set at 2x, or -512 to +512. Many sliders look stupid at the extremes, others I may only be a bit beyond 256.

Setting up a FemmeBot is just like any Sim. You may need to go back a few times and "tweak" her. And like Sims, they can be saved to the bin.

18 hours ago, LadySmoks said:

Short answer, sorry no. That would require that I go through every one of the more than 200 sliders I have to put them in some package so they would work in your game and credit to the creators of those sliders for reposting them. I posted instructions on how to do genetics transfer using Nraas Master Controller as well as other slider info on the first FemmeBot page here.

Many sliders I use are from One Euro Mutt here, and he also links to several others, including ones I use from Mod The Sims.

Also note that Master Controller has CAS options which allow changes to slider amount and range. Mine are set at 2x, or -512 to +512. Many sliders look stupid at the extremes, others I may only be a bit beyond 256.

Setting up a FemmeBot is just like any Sim. You may need to go back a few times and "tweak" her. And like Sims, they can be saved to the bin.

No, no I didn't mean for you to upload all of your sliders. I meant for you to go into CAS or Create A Bot and simply save a sim to gallery and then upload .sim file from SavedSims folder. If people will have all or most of the sliders that you've used it then should be fine. Many thanks in advance.

Edited by whateverman3
35 minutes ago, whateverman3 said:

I meant for you to go into CAS or Create A Bot and simply save a sim to gallery and then upload .sim file from SavedSims folder. If people will have all or most of the sliders that you've used it then should be fine.

Exactly why I told in the first bot page that "FemmeBot is NOT a premade Sim with a bunch of outfits and sliders. She is Plumbot parts", so they do not come out looking as I posted, and took a lot of my time to explain how to either use Nraas MC genetics transfers or to enter Sim CAS yourself and make slider adjustments.

Many mod creators will make a mod a there you are. Others will take time to explain their mod as best they can with a full page to tell you as much about it as they can, so you have no surprises. I did the latter, and have no plans to upload any premade FemmeBots. I provided the link to One Euro Mutt's page for his sliders, and will in the future provide the direct link to the first FemmeBot page which has all of the other CAS option info.

1 hour ago, whateverman3 said:

Exactly she is Plumbot parts and her head is highly customizable with the right sliders thus she can be saved.

I have been polite. All I will say is good for you, you figured out how to use sliders for yourself. I have contacted a moderator as it is not customary to post downloads on the page where someone has posted their hard work. If you had a clue how to create instead of complain, you might understand that. This is not TS4 where premade sims await you. Please do not post on any of my pages again. Thank you.

1 hour ago, LadySmoks said:

I have been polite. All I will say is good for you, you figured out how to use sliders for yourself. I have contacted a moderator as it is not customary to post downloads on the page where someone has posted their hard work. If you had a clue how to create instead of complain, you might understand that. This is not TS4 where premade sims await you. Please do not post on any of my pages again. Thank you.

I apologise for posting a file, I didn't know the rules. And I understand that not everyone wants to share their creations. That's what I wanted for you to clarify for me. Thank you and I'll see myself out.

2 hours ago, whateverman3 said:

I apologise for posting a file, I didn't know the rules. And I understand that not everyone wants to share their creations. That's what I wanted for you to clarify for me. Thank you and I'll see myself out.

Apology accepted. The rules are posted in TOS. And to clarify sharing creations... That is exactly what we do here. This is not Patreon. No one is paid. We all share what we make, freely. I do not use LL as an advertisement to my Patreon account... I do not have one.

10 minutes ago, Durperdude said:

Sorry, I can’t figure out how to add accessories to plumbot. Great EDI though.

Start reading from post #5 above... and thanks, but credit to Predator72.92 for the game rip. My work was making it fit into TS3. )

Great EDI's parts. Please make more of those femmebot series please... And if you would, can you add another variation for EDI, a kinkier version perhaps? I just fell in love with EDI's head design, which is undoubtly give a robot feeling, not just a grey sim with jointed body (especially the ears part). Open boobs and a vagina would be nice, if if it is not too much trouble.